luni, 23 aprilie 2012

Quinoa is the new meat

Am sa va scriu cate ceva despre Quinoa, voi posta imagini si va impartasesc din experienta mea din bucatarie. Nu e vreo reteta elaborata, dar daca va uitati la ea si nu va inspira, va pot spune ca va puteti lasa dusi de imaginatie si o puteti introduce in orice reteta posibila. Va functiona perfect! :)
Quinoa este numele unei cereale arhaice, originare din America de Sud, unde creşte la mari altitudini (şi la 4000 de m!). Este o proteina completa, dar este mai usor de digerat decat proteina din carne si are un continut infinit mai scazut de grasime decat cele mai multe tipuri de carne. Cu gust delicat si valori nutritionale deosebite, contine cei 8 aminoacizi esentiali si este o sursa de Ca, K, Zn, Fe, Mg si vitamine din complexul B. Inlocuieste orezul in preparate ca: pilaf, garnituri, umpluturi sau deserturi. Isi mareste volumul de 4 ori. Nu contine gluten.
Personal, am gatit-o cu ceapa, ardei rosu si ciuperci pleurotus. Dupa ce am calit putin ceapa cu ardeiul si ciupercile am adaugat quinoa si 400 ml de apa. Am adus totul la fierbere, la foc mic, pana apa a scazut la nivelul unui sos de un deget. Nu uitati sa adaugati ulei de masline, sare, piper si alte condimente dupa preferinta. Am servit-o cu mamaliguta si salata verde.

Quinoa se gaseste in varianta de mai jos la www.biolove.ro
Va doresc pofta buna...de sanatate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu